Day 9: Lake Bled

Zondag 18 september

Rond 4u is Jasper wakker geworden. Hij heeft weer last van zijn tandjes. Tom neemt hem in ons bed, waar hij nog een uurtje in slaap valt. Helaas is hij om 5u15 terug wakker en blijven de tandjes hem pijn doen. Na een half uur staat Tom met Jasper op. Ik ben helaas vandaag veel te moe en heb nog een uurtje langer slaap nodig. Eens ik rond 6u30 wakker kom, heeft Jasper flink zijn boterham met avocado opgegeten en zijn melk gedronken. Tom heeft hem tevens reeds zijn ochtendwasje gegeven. Ik sta op en zie dat de bergen goed zichtbaar zijn met nog altijd een laagje verse sneeuw. 

Ik eet een boterham op en drink een tas koffie. Daarna maak ik mezelf klaar en maak de rugzak klaar met onze lunch voor deze middag. Vandaag gaan we op uitstap naar Bled. Jasper staat te popelen om te vertrekken! 


Om 8u30 vertrekken we richting Bled. We parkeren de auto bij Pristava en betalen hier drie euro per uur. Jasper gaat terug in de wandelrugzak en vervolgens wandelen we richting het bekende meer van Bled. 



Jasper ziet het helemaal zitten! De bedoeling is om een stukje rondom het meer te wandelen, maar ook naar een uitzichtpunt te wandelen. Vandaag was het mijn idee om het meer van Bled te bezoeken (ondanks een zondag), omdat er nu nog verse sneeuw op de bergen ligt. Mijn vrees is, dat dit morgen al grotendeels zou verdwenen zijn. We hebben er alleszins geen spijt van om op een zondag naar hier te komen. Het is totaal niet druk en we genieten volop. 





Je kan ook het eilandje bezoeken met een boot, maar dit doen we vandaag niet. Na onze foto's wandelen we verder naar het uitzichtpunt. Een leuke wandelweg met veel stenen. NOT!


Helaas voel ik mij bijna aan het laatste stuk wandelweg niet goed. Alles draait voor mijn ogen. Het laatste stuk ligt er ook gevaarlijk glad bij en ik blijf ergens wachten op een vlakke steen, terwijl Jasper slaapt. Onderweg tijdens de wandeling is Jasper in slaap gevallen. Tom gaat alleen naar het uitzichtpunt gaan kijken. Hij was er ook net op het goede moment en zelfs bijna alleen. 


Eens Tom terug bij ons is, is Jasper terug wakker. Ook is er een volledige bus toegekomen om naar het uitzichtpunt te gaan kijken. Tijd om weer te vertrekken. Terug aan het meer wandelen we eerst naar het toilet voor een plaspauze. Mijn blaas stond op springen! Na de plaspauze van 50 cent, beslissen we om iets te drinken tegenover het meer. Er is ook een kajakwedstrijd bezig op het meer. 







Tom ververst tussendoor ook nog de pamper van Jasper. Na het uitdrinken van onze drankjes, wandelen we wat dichterbij het meer. We snappen niet waarom er zo veel mensen in hun zwemkledij staan en zelfs zwemmen. Het water moet toch ijskoud zijn? Ik beslis om eens te voelen en tot mijn grote verbazing is het water lekker warm. Ja, hoe kan dit eigenlijk... 



Het is ondertussen bijna 11u40 en dus tijd voor Jasper zijn middagmaaltijd. We wandelen langs de houten boardwalk en nemen plaats op een bankje. Lunch met een view! Jasper eet vandaag broccoli - kalkoen - rijst. Wij eten een broodje. Tussendoor nemen we nog enkele foto's en maken we een time-lapse. 





Om 12u30 verlaten we ons idyllisch lunchplekje en wandelen we heel de tijd langs het meer tot we terug naar boven wandelen om terug te keren naar de auto. 







Ondertussen is Jasper in slaap gevallen. We wandelen langs café Belvedere, waar ik eindelijk een Bled Cream Cake kan opeten. Er staan nog enkele tafeltjes op de brug met heel mooi uitzicht. Tom gaat bestellen, maar keert met lege handen terug. Je moet naar binnen gaan, want hier willen ze niet serveren. Ja zeg, zet hier dan ook geen tafeltjes he. Terug binnen is Jasper wakker geworden en weent heel luid. We beslissen om zonder het eten van een Bled Cream Cake terug naar de auto te gaan. Jasper kan dan zijn dutje in het vakantiehuis doen. 




Om 13u50 zijn we terug bij het vakantiehuis en bezoeken we de ezeltjes nog eens. 



Ik geef Jasper nog een klein melkflesje en leg hem in zijn bedje. Rond 14u30 valt hij in slaap. Met een drankje ga ik met de laptop buiten zitten om reeds het verslag te typen van dag 8. 


Om 16u is Jasper wakker geworden. Ik geef hem nog fruitpap (banaan, appel en abrikoos). Daarna rijden we met de auto naar het recreatiepark waar Jasper nog eens op de speeltuin mag spelen. 




Vervolgens doen we nog een korte wandeling. Het meertje heeft trouwens een veel mindere heldere kleur door de grote regenbuien. 


We wandelen langs het bos en keren zo terug langs de Black Swan Burger. 





De Black Swan Burger is wederom weer niet open. We bestellen nog elk een drankje, waarbij we vragen of de burgertent nog gaat opengaan. De serveerster weet ook niet waarom dit dicht is, maar zij beweert dat ze vanaf morgen weer open zijn voor nog een week. Daarna sluiten ze voor het seizoen. Hopelijk lukt het ons om alsnog volgende week een hamburger te scoren. Jasper drinkt heel vlug zijn melkflesje leeg en is daarna een brok vol energie. Hij schreeuwt, lacht, roept mama en heeft geen zittend gat! 



Om 18u vertrekken we en rijden we naar ons vakantiehuis. Jasper krijgt vandaag een badje! Ook zijn haartjes worden gewassen. Plets plets plets, de mama heeft meteen ook een bad genomen. Maar daarna is Jasper enorm moe, zelfs zijn flesje melk uitdrinken, vraagt heel veel energie. Zijn tandjes doen ook weer lastig en we geven hem een beetje Perdolan tegen de pijn. Daarna leest Tom nog een Piet Piraat verhaaltje en valt Jasper in slaap. Na het douchen, eten wij nog een lasagne van de Aldi, die overigens heerlijk smaakt. Ik werk dag 8 af en post het verslag online. We bekijken nog enkele afleveringen van 2BrokeGirls en om 21u30 gaan we slapen. Morgen gaan we alweer een leuke uitstap tegemoet! Tot morgen. 

Weer: zon, wolkjes, 17 °C
Hike: 9 km 

Reacties

  1. Wat een prachtige foto’s, zowel van de natuur als van Jasper! Weer een plezier om te lezen, ik hoop wel dat kleine jasper snel minder pijn heeft❤️

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten