Day 6: A hike before it begins to rain

Donderdag 15 september

Om 6u45 is Jasper wakker geworden. Zoals gewoonlijk dollen we nog even met hem in ons bed. Om 7u staan we op en maak ik Jasper zijn boterham met banaan en flesje melk van 180 ml klaar. 

Wij eten nog een croissantje met ham en kaas en een tas koffie. Daarna kleden we ons aan en was ik nog de pyjama's. Ondertussen speelt Tom met kleine Jasper "kiekeboe". 



Vervolgens vertrekken we om 9u uit het huisje met de auto om naar het recreatiepark te rijden. Van hieruit willen we nog een wandeling doen met Jasper in de wandelrugzak. Vanaf deze middag zou het regenen tot zaterdag en enorm koud worden. Na de wandeling willen we Jasper ook nog eens laten schommelen, want we vrezen dat dit de komende dagen niet meer mogelijk zal zijn. Jasper is nog heel aandachtig en we starten met de wandeling. 





Na een 20 - tal minuten te wandelen, is Jasper in slaap gevallen... 


Tijdens de wandeling zien we geregeld vakantiehuisjes langs de weg en ook auto's die passeren. Gelukkig zijn er niet te veel auto's die langs hier rijden. We zien ook geen wandelaars. 






Na een uurtje wandelen, is Jasper weer wakker geworden en keren we terug langs dezelfde weg. Met de voorspelde regen willen we ook geen risico nemen met Jasper. Vroeger zouden we daar niet naar gekeken hebben, regen of niet. We kunnen nu nog enkele familiefoto's nemen!




Daarna wandelen we verder door tot aan de speeltuin. Het is inmiddels 11u. Gelukkig nog geen regen en Jasper is zo tevreden met zijn schommelplezier.





Ineens voelen we druppels naar beneden vallen. We moeten vertrekken en zetten Jasper snel terug in de wandelrugzak met de regenbescherming. Het is gelukkig niet ver wandelen van de auto. Onze auto staat op de parking van de Black Swan Burger. Het is de bedoeling dat we hier dit weekend een burger eten. Jasper is nog heel flink en we beslissen om al iets te drinken. Ik kies voor een cappuccino en Tom voor een Gin Tonic. We betalen 8 euro voor de drankjes en ik krijg er standaard nog een glas water bij.   




Om 11u40 keren we terug naar ons vakantiehuis, zodat Jasper zijn middagmaaltijd kan opeten. Vandaag mag hij rijst - rundvlees - bruine bonen en appel eten. Hij eet alles op en om 12u25 gaat hij slapen. Terwijl ik Jasper zijn eten aan het geven was, stond Tom voor ons te koken (kip - champignons - kroketjes). De kroketten waren voor in de oven, maar deze zijn ook mislukt. Die oven werkt dus inderdaad niet goed. De kip smaakte overigens wel heerlijk.


Na onze middagmaaltijd, gaat Tom ook een dutje doen. Ik start met het koken van de verse maaltijden voor Jasper. Sowieso was ik niet van plan om heel de reis potjesvoeding van Olvarit te geven. Verse maaltijden zijn zo veel beter. Ik schil aardappelen, wortelen en courgette en verdeel de kip, die we nog bewaard hadden. Twee grote potten gaan op het vuur. 


Helaas is Jasper al om 14u15 wakker geworden. Ik probeer Jasper te troosten, maar hij wilt niet meer slapen. We maken vervolgens de papa wakker, zodat Jasper kan spelen, terwijl ik de maaltijden afwerk. 



Daarna krijgt Jasper verse fruitpap (banaan en appel), maar hij eet maar 70 gram op. Hij heeft wat last van krampjes. De middaglunch zal hem krampjes geven. Gelukkig doet hij nog een kaka en is hij daarna weer vrolijk om naar de grote supermarkt te rijden. 




Bij de supermarkt is er nog een leuke "1 euro winkel", waar we een sandwichsnijder in de vorm van een dino kopen voor Jasper. Lijkt mij wel leuk om zo te maken als hij nog wat groter is. Niet alles is aan "1 euro" zo te zien. :)



In de supermarkt kopen we terug een vers lichtbruin brood, croissants, scheerschuim voor Tom, beleg, drankjes, fruit en vaatwastabletten. In de winkel geef ik Jasper zijn flesje melk, dat heel snel leeggedronken is. Om 18u30 zijn we terug in het vakantiehuisje en start ik meteen met het avondwasje van Jasper. Daarna krijgt hij nog zijn grote fles melk en om 19u30 ligt hij in bed. Zijn oogjes vallen heel snel toe. Wij douchen nog en eten een boterham. Daarna typ ik het verslag van dag 5 en post het online. We bekijken nog een aflevering van 2BrokeGirls en gaan om 22u30 slapen. Morgen gaan we waarschijnlijk naar het shopping en veel spelen met Jasper. Tot morgen!

Weer: bewolkt, regen, 20 °C
Hike: 6,5 km

Reacties

  1. Mooie foto's van de "Filou" Jasper en jullie. Have a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten