Day 12: Viewpoint in Bohinj and an unexpected gravel road

Woensdag 21 september

Jasper is wederom om 5u wakker. Tom geeft hem nog de tuutendoek, die aan de andere kant van zijn bed ligt. Hierdoor valt Jasper terug in slaap tot 6u. Daarna wilt hij niet meer slapen en sta ik wederom op met Jasper. Ik maak verse koffie klaar en ververs zijn pipi pamper. Daarna maak ik zijn boterham met avocado en zijn flesje melk klaar. Hij eet alles goed op en krijgt nog een korst brood. Ik eet een croissant en een kiwi op. Jasper begint zich te vervelen en ik ga met hem naar de living, zodat hij op zijn speelmat kan spelen. 

Tom is wakker en hij eet ook een broodje op en drinkt een tas koffie. Daarna geven we Jasper zijn ochtendwasje. Jasper is terug moe en gaat nog een klein uurtje slapen in zijn bedje. Ondertussen maken wij ons klaar en maken de rugzak klaar met onze broodjes en Jasper zijn lunch. Om 9u30 zitten we in de auto om richting Bohinj te rijden. 


Vandaag willen we enkele viewpoints in Bohinj bezoeken en misschien een souvenirshop. Een wandeling rondom het meer zouden we ook eventueel willen doen. We parkeren de auto gratis langs een zijstraat van een hotel. Het is hier heel koud, maximum 10 °C. Mijn blaas doet al moeilijk. Jasper mag zijn dikke gilet aandoen en plaatsnemen in de buggy. We wandelen eerst naar het uitzichtpunt van St. Johns Baptist Church. 




Een volgende stop is een 100 meter verder wandelen naar Zlatorog, een gouden gehoornd Sloveense god. 



Daarna wandelen we terug richting de auto en stoppen bij de toiletten. We gaan om de beurt naar het toilet. Ik ga eerst terwijl Tom bij Jasper blijft. Jasper zit reeds aandachtig naar zijn sokken te kijken. 


Als ik terug ben, gaat Tom naar toilet. Jasper begint te lachen en voilà, de kousen zijn uit! 


Ik probeer ze na elkaar terug aan te doen, maar hij trekt ze altijd meteen weer uit! Als de mensen nu maar niet denken, dat ik hem zelf geen kousen aandoe met dit toch kouder weer. Bij de plaatsaanduiding nemen we nog een foto van het stadje. 




We bezoeken nog een leuke souvenirshop aan de overkant van de straat. Eindelijk scoort Tom zijn eerste magnetische flessenopener van Slovenië. Ook koopt hij enkele lokale biertjes. Na een 2de souvenirshop te bezoeken zonder aankopen, wandelen we terug naar de auto. We hebben ineens geen fut meer om nog rond het meer te wandelen. We willen eigenlijk terug naar het vakantiehuis en Jasper zijn eten geven, zodat hij in de namiddag nog eens in zijn bedje kan slapen. Zelf ben ik eigenlijk doodop en zou ook gerust een dutje kunnen gebruiken. We rijden terug en stoppen alleen nog voor een foto bij een kerkje met uitzicht en checken nog even of de Black Swan Burger open is. Het is wederom gesloten en we zullen helaas geen opening meer zien... Het seizoen zal gedaan zijn. We merken nu wel dat de slagbomen om omhoog te rijden naar de bergen vandaag open staan. Normaal betaal je 10 euro en vandaag is het gratis. Misschien kunnen we dit vanavond nog inplannen. 



Om 11u55 zijn we terug in het vakantiehuis en geef ik Jasper meteen zijn courgette - aardappel - kipbereiding van de mama. Het is een flinke portie, zo'n 260 gram en hij eet alles op. Hij drinkt ook flink zijn water uit zijn bekertje bijna volledig leeg. Ondertussen maakt Tom voor ons een warme maaltijd klaar. We hadden nog zalm liggen en aardappelen met appel - bananenmoes. Nadat Jasper nog wat gespeeld heeft, gaat hij om 13u10 in zijn bedje en slaapt meteen. Wij eten onze maaltijd buiten op ons terras op. 


Na de maaltijd zijn er ineens redelijk veel wespen. We gaan terug naar binnen en ik ruim de keuken op. Tom ligt al te rusten in de andere slaapkamer. Na nog wat opruiming en sorteren van de was, leg ik mij ook in het bed. Om 15u30 worden we wakker en vijf minuten later is Jasper ook wakker geworden. Amai, dat dutje heeft deugd gedaan. Jasper krijgt vervolgens zijn fruitpap, aardbei - banaan - appel. Ik geef hem ook nog een korstje brood voor zijn tandjes. Het lijkt allemaal goed te smaken. Na Jasper zijn fruitpap beslissen we om nog eens naar het recreatiepark te rijden om de gravel road te rijden. We zijn heel benieuwd, want je zou daar een uitzichtpunt hebben op het meer van Bled en alle bergen rondom. Het is wederom een smalle weg zoals we al meerdere gereden hebben op onze reizen. 


Gelukkig zien we geen tegenliggers, behalve enkele paarden en een jeep. Bij een grote herberg stoppen we even, want Jasper moet alweer zijn flesje melk drinken. We wandelen eerst even rond, maar zien hier geen uitzichtpunten met het meer van Bled. Jasper heeft wel een grote stoel gevonden! 



In de auto geef ik Jasper zijn flesje melk en daarna mag hij terug in de autostoel. 


We rijden terug en nemen een beetje verder nog een andere weg. Hier vinden we wel een uitzichtpunt! 


We kunnen heel duidelijk het meer van Bled zien. Daarna rijden we de weg volledig terug en stoppen voor de allerlaatste keer bij de Black Swan burger. Alleen de bar is open, maar het burgerkraam is niet open. We geven het op. De eerste dag dat we hier waren, was hij wel open. Helaas als we het hadden geweten... Normaal ging die deze week nog open zijn, maar wederom niet. We keren terug naar het vakantiehuis en laten Jasper nog beetje spelen op de speelmat. 


Hij is zo moe! Om 18u30 krijgt hij zijn avondwasje en snel daarna zijn avondflesje. Helaas drinkt hij maar de helft leeg en leggen we hem snel in zijn bedje. Tom leest nog een Piet Piraat verhaal voor en daarna starten wij met de avondopruiming en onze avondwasjes. We maken een klein beleg - en broodbordje, dat we opeten tijdens het bekijken van enkele 2BrokeGirls afleveringen. Daarna typ ik het verslag van dag 11 en post het online. Morgen gaan we wederom een grote uitstap doen en zullen we terug een kabelliftje nemen. Tot morgen!

Weer: zonnig en wolken, 14 °C

Reacties

Een reactie posten