Day 1: A long drive to Slovenia

Vrijdag 9 september - zaterdag 10 september

Na een tamelijk goede nachtrust is de dag van onze eerste roadtrip met Jasper aangebroken. Uitzondering voor deze reis is, dat wij vanavond en vannacht gaan rijden. Zelf ben ik hier nooit een voorstander van geweest, maar het reizen met een kindje, zou s'nachts gemakkelijker moeten verlopen. Zoals gewoonlijk is vrijdag mijn dag met Jasper. We spelen, lachen, slapen en eten. Zelf wou ik nog een middagdutje doen, maar dit is helaas niet gelukt. Ik loop dan ook zelf wat zenuwachtig, want de eerste stukken ga ik rijden, terwijl Tom en Jasper slapen in de auto. Om 19u40 springen mijn ouders nog even binnen om ons een goede reis te wensen. Mijn ouders zijn er denk ik niet volledig gerust in, dat wij s'nachts gaan rijden met Jasper. Ondertussen is de auto volledig ingeladen door Tom en is het gestopt met regenen. Jasper krijgt na zijn flesje nog een propere pamper en we vertrekken stipt om 20u vanuit ons huisje richting onze eerste stop TotalEnergies, dichtbij de Luxemburgse grens. 

Tom en Jasper slapen alvast in de auto, terwijl ik stilletjes meezing met de Studio 100 klassiekers. Tevens is het nog behoorlijk druk op de weg. Na de ring van Brussel, begint het verkeer meer uit te dunnen, maar toch is er meer verkeer dan verwacht. Om 22u30 arriveren we bij onze eerste stop. Tom tankt de auto nog even bij en we houden een korte plaspauze. Jasper is helaas weer wakker geworden, maar is gelukkig vrolijk wakker geworden. 



Na kort de beentjes te strekken, rij ik verder tot aan onze 2de stop. Helaas was Jasper een beetje onrustig geworden. Ik had dit ook wel verwacht, want onze Jasper slaapt het liefst op zijn buik. Ook heeft hij wat last van zijn neusje. Tom zet een playlist op met babyliedjes en hierdoor valt hij alsnog in slaap. Tom slaapt vervolgens ook verder, terwijl ik verder rij via Luxemburg en Duitsland. Op bepaalde stukken is er heel weinig verkeer, maar helaas ook wegenwerken. In Duitsland werken ze hard aan de vernieuwing van hun autosnelwegen. Na 4 uur en bijna 400 km rijden, arriveren we aan onze 2de stop bij de McDonald's in Zweibrücken. Ik ben behoorlijk moe geworden. Tom haalt koffie en daarna wisselen we van plaats. Jasper slaapt nog goed door en zelf val ik in slaap. Rond 2u45 ben ik terug wakker want mijn blaas doet heel moeilijk. We stoppen op een parking met toiletten waar we een plas - en rustpauze kunnen houden. Meerdere auto's staan hier geparkeerd om te rusten. We dommelen een uurtje in en om 4u rijden we verder. Helaas weet ik niet meer goed hoelang we exact nog gereden hebben, maar het was niet meer veilig om door te rijden. Dus rond 4u50 zijn we wederom gestopt op een gelijkaardige parking in Duitsland, waar we tot 6u30 zijn blijven slapen. Zelf was ik helaas misselijk geworden van in de auto te slapen, maar na het eten van een sandwich voelde ik mij al een stuk beter. Rond 6u30 rijden we verder en om 6u50 is Jasper wakker geworden. 

Rond 7u50 stoppen we in Vaterstetten in Duitsland in Coffee Fellows. Hier kunnen we ontbijten en Jasper zijn ochtendwasje geven. Van mijn vriendin Katie, had ik natte washandjes gekregen bij Jasper zijn geboortegeschenk. Deze komen nu echt wel van pas om te gebruiken. Hij krijgt vervolgens een verse pamper. Voorlopig vervang ik zijn kledij nog niet, want het is buiten nog veel te koud. Trouwens het is vandaag ook slaapdag voor onze Jasper en daar hoort een pyjama toch bij... Na het ochtendritueel zoeken we een plekje voor ons ontbijt. Ik maak zijn flesje melk en smeer zijn boterhammen. Tom vraagt ondertussen om zijn flesje op te warmen en koopt koffie en een pretzel voor ons. Daarna kan Jasper starten met zijn ontbijt. 





Na het vullen van onze maagjes, een plaspauze en het kopen van ons Oostenrijks vignet, beslissen we om weer door te rijden. Helaas is het hier keihard beginnen te regenen... Tom spurt naar de auto om de regenhoes en paraplu te halen. Amai, het is berekoud buiten! Pfftt, dat zijn we ook niet meer gewoon na die hitte... Tom gaat verder rijden, terwijl ik bij Jasper ga zitten. Hij is vlug moe en valt wederom in slaap. Ondertussen rijden we Oostenrijk binnen en zien we de eerste glimps van de bergen. 




Om 11u30 stoppen we voor onze middaglunch in Lungau te Oostenrijk. Hier kan Jasper smullen van zijn spaghetti. Hij is wederom heel vrolijk en heeft 3 uur geslapen in de auto. Flinke man! 



Nadat Jasper klaar is met zijn middaglunch, eten wij een calzone en een koffiekoek met gebakje. Daarna ga ik met Jasper naar de luiertafel, maar hij wilt niet blijven liggen op zijn rug. Er is ook geen aparte ruimte voorzien, dus misschien is Jasper te veel afgeleid.


De pamperwissel gaat door in de koffer van de auto. Bij de papa blijft hij mooi liggen. Tom gaat verder rijden, want ik begin behoorlijk moe te worden. Jasper geniet er alleszins van, dat ik naast hem kan zitten. 

Ohja het is ondertussen trouwens heel mooi weer geworden. De bergen zijn steeds meer zichtbaar geworden. Maar voor mij en Jasper is meneer de uil interessanter geworden... (niet echt flatterende foto).


Maar ook de mama kan al vlug genoeg hebben aan een powernap en daardoor ben ik nog op tijd wakker om het bordje van Slovenië te zien verschijnen. We hebben in totaal 5 landen moeten doorkruisen om tot hier te geraken. Dit zijn: België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en een klein stukje van Italië. Niet slecht voor de eerste trip van Jasper naar het buitenland... 


Om 15u15 arriveren we aan onze eerste bestemming in Kobarid. We hebben in totaal bijna 1200 km afgelegd en 19u15 onderweg geweest. Jaja, dat verdient een schommelpleziertje voor onze Jasper! Na een vriendelijke ontvangst bij het eerste vakantiehuisje van de dochter van de eigenares, krijgt Jasper zijn schommeltijd! 



Het is een klein vakantiehuisje, maar met een mooi uitzicht! 


Na het speelplezier en het uitladen van de koffer, mag Jasper smullen van zijn fruitpap. Appel, banaan en peer mag hij eten op het terras van ons vakantiehuisje. Hij eet 155 gram en dat is echt heel flink. Ondertussen is Tom naar de winkel gegaan voor nog enkele boodschappen voor de komende dagen. Daarna gaan we nog even kort wandelen vanaf het huisje. Nog even frisse bergenlucht opsnuiven! We merken dat Jasper wel af en toe begint te hoesten. Hopelijk gaat dit niet verergeren. Hij is gelukkig nog altijd heel goed gezind en heeft geen koorts. 




Na de korte wandeling, mag Jasper in zijn badje. Plons, plons, plons, heel de vloer vol water. Amai, Jasper is heel energiek. Na zijn badje speelt hij nog met zijn speelgoed en daarna drinkt hij goed van zijn flesje melk. Rond 19u30 gaat hij slapen in zijn bedje. Zelf nemen we nog een douche en eten we ons avondeten buiten op ons terras op. Morgen is het in principe een rustdagje, maar misschien gaan we toch al eens op verkenning, ons kennende... Tot morgen! 


Weer: zon en regen, 22 °C

Reacties

  1. We zullen jullie reis met plezier volgen. Goed verblijf in Slovenie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zullen jullie teis met plezier volgen. Goede verblijf in Slovenië. Zoentjes aan iedereen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx! :) En oh de reacties keur ik eerst goed, vooraleer ze tevoorschijn komen. Kwestie van ongewenste reacties (reeds in het verleden zo meegemaakt). Bedankt om de blog te lezen! Groetjes Jess

      Verwijderen

Een reactie posten